22 Mart 2019 Cuma

Kız ve Çiçek


Kitabın adı: Kız ve Çiçek
Yazarı: Şule Yüksel Şenler
Yayın evi: Timaş Yayınevi
Sayfa Sayısı: 206


“Yüreğim daralıyor… Beynim zonkluyor… Düşünmek, tefekkür etmek istiyorum, yapamıyorum. Oturuyorum, kalkamıyorum. Dört bir tarafımdan bağlanmış hissediyorum kendimi. İçimde bir acı var. Bir acı ki ses olup kulaklarımı çınlatıyor. Bütün Mü’minlerin çileleri sanki bu seste toplanmış. Canlı cansız bütün kâinat, gökyüzünde melekler sanki hep bu sese ağlıyor. Ve ben ağlayamıyorum!

İçimde bir kıvılcım var yanıyor, tutuşuyor ama ben ağlayamıyorum. (Şafak Ayazoğlu)”


“Kadının, korumakla mes’ul tutulduğu şeyler; kocasının malı, mülkü, namus, şeref ve haysiyeti, aile sırları, mahremiyetleri, bir de; çocuklarının ilim, amel, güzel edep ve ahlaklarının –ikame- ve muhafazasıdır.”

“Bir anne;
1-      Dinini en güzel şekilde ve bütün incelikleriyle bilecek, (Bilmiyorsa mutlaka öğrenecek)
2-      Edindiği bilgilerle kuvvetli bir İslami şuura sahip olacak,
3-   Amellerini (daima hayranlık ve hasletle iç çekerek gıpta duyarak andığımız) mazideki o mübarek saliha hatunların amellerine benzetmeye çalışacak,
4-      İslam’ın güzel ahlak prensipleriyle bezenecek,
5-      Hareketlerini İslam adabına göre ayarlayacak,
6-   İslam’a göre çocuk yetiştirme metodu öğrenmek için bu mevzuda yazılmış çeşitli kitaplardan istifade edecek, öğrendikleriyle, tatbik ettiği arasında tezata düşmeyecektir.”

“Çocuğa annenin sözlerinden çok, amel ve hareketleri te’sir eder.”




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder