19 Mart 2019 Salı

Gerçeği Arayan Genç Kız



Kitabın adı: Gerçeği Arayan Genç Kız
Yazarı: Gülay Atasoy
Yayın evi: Türdav
Sayfa Sayısı: 152


“Şeytanın telkinleri aldatıcı mantık kuralları içinde olur.”


“Muzır kurulu başkanlığını yapan Rüçhan Arık’a bir Avrupalı gazeteci, bizim gazetelerimizdeki resimlere çok şaşırdığını söyleyerek diyor ki; “Avrupa’da günlük gazetelerde bir – iki kadın resmi vardır. Ama bu denli çok olamaz. Kadını yatak kıyafetiyle gösteren bunca gazete hiçbir Avrupa ülkesinde yoktur.””

“Başörtüsü Allah’ın emri olduğu için başımda taşıyorum. Şapka da sizin emriniz olduğu için elimde taşıyorum.”

“Kardeşim; hakiki zevk ve elemsiz lezzet ve kedersiz sevin. Ve hayattaki saadet, yalnız imandadır.”

“Gayr-i Meşru zevklerin ardında o zevkin on misli elemler ve ıstıraplar bulunmaktadır.”

“Son derece açık saçık sinema yıldızları objektiflere mutlaka örtülü olarak poz vermişlerdir. Konuyu araştıran Aykut Işıklar bu konuya şöyle bir izah getiriyor. Birincisi, içlerinde gizli bir kapanma duygusu vardır. İkincisi tartışmasız Allah korkusundan kaynaklanan bilinçsiz bir istek.”

“-Ünlü manken Clodia Sciffer’in en çok sevdiği resmi rahibeler gibi örtülü resmi imiş.”

“-Oya Aydoğan, Tv’de müstehcen filmleri çıktığı zaman oğlunun görmesinden korkup Tv’nin kanallarını bozuyormuş.”

“-Erkek dergilerine poz vererek kapak kızı seçilen Arzu Aydın “en büyük hatasının şöhret için soyunmak olduğunu” söylüyor.”

“- “Kaprisky çıplaklığı taşıyamadı” diye hakkında yazılar çıkan Valerie Kaprisky, sokaklarda ve vitrinlerde çıplak resimlerini gördükçe ağır bir bunalıma girerek son beş yılını doktorların denetiminde geçirmiştir.”

“-Dansöz Sibel Barış “halkın karşısında yarı çıplak oynarken kendimi ayı oynuyormuş gibi hissediyorum.” Demiş. ”

“- Leyla Sayar beyaz perdeyi, Gülay Pınarbaşı podyumları bırakarak örtüyü seçmiştir.”

“- Manken Meltem Doğanay, “Özgürlüğümü kaybettim. İnsanların bakışlarını sürekli üstümde hissediyorum. Tahammül edemiyorum.” Demiş.”

“- Manken Senem Kayra, “Podyumda yürürken ezildiğimi, utandığımı hissediyorum. Özellikle mayo defilelerinde bir an önce içeri kaçmak istiyorum. Kadın olsun, erkek olsun bu tür defilelerdeki seyircinin bakışları değişiyor. Mayodan çok bizi seyrediyorlar. Podyumdayken üzerime yüzlerce çift gözün yarasa gibi yapıştığını hissediyorum.” Demiş.”

“- ABD’li sinema oyuncusu Anjelica Huston’un gençliğinde çektirdiği bir resmin bir dergide yayınlanması neticesinde aile hayatı yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya gelmiştir.”

“Tarihçilere göre ilk kız okulu 1859 yılında Cağaloğlu’nda Cevri Kalfa Kız Rüştiyesi açıldı. Zamanla bu okullar yaygınlaştırıldı. 1869 yılında kız çocuklarına ilköğretim mecburiyeti getirildi. 1870 yılında Darülmuallimat, sonra da kız sanayi mektepleri kuruldu. 1914 yılında İstanbul Darulfünununa bağlı olarak Ünas Darülfünunu açılarak kızların da yüksekokula gitmeleri sağlandı. O zamanlar kızlar daha çok öğretmen oluyordu. Bu arada kadınlara yönelik sayısız gazete ve dergi çıkarılmaya başlandı.”

“Cemal Kutay, Osmanlılardaki “O Neslin Annelerini” anlatırken şöyle diyor:
 1884’te öğretim süresi sadece altı yıl olan Ünnas Rüştiyesi, yani kız ilkokullarının ders programlarını merak etmez misiniz? Bu programlar, milli eğitim hayatımızın en uzun ömürlü olanlarıdır. Çanakkale’yi ve Milli Mücadele’yi yapan nesillerin anneleri bu devre içinde yetişmişlerdir.
Bu okullarda o zaman tam 18 tane ders okutulurmuş. Kur’an-ı Kerim, Tecvid, Din dersleri, Okuma – yazma, Edebiyat, Osmanlı grameri, Arapça, Farsça, Güzel yazı, Hayat bilgisi, Ev idaresi, Ahlak, Sağlık bilgiler, Aritmetik, Geometri, Coğrafya, Tarih, El hünerleri.”

“Garblı Lady Evelyn Cobbald şöyle dedi: “İnsanlık tarihinin başından beri kadınlara tabii oldukları esareti kaldıran ve İngiltere’de yakın zamanlara gelinceye kadar kadınlara verilmeyen hakları ilk defa veren İslamiyet idi.””




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder